Reisverslag camperreis Oost Amerika van Esther

22 April  Amsterdam via New York naar Orlando
We vlogen met United Airlines via New York naar Orlando. De vlucht ging keurig op tijd. We hadden ruim 2 ½ uur overstap in New York. Wanneer je Amerika binnenkomt op de eerste bestemming moet je altijd door de douane en je koffers opnieuw inchecken. Dat verliep prima. De douanebeambten staan niet per se bekend om hun vriendelijkheid maar het viel alles mee. Alles wijst zich vanzelf. Je moet de route volgen naar de uitgang om vervolgens je koffer van de band te halen en die een stuk verder weer op de band te leggen. Weer door de controle en met de airtrain naar een andere terminal voor de binnenlandse vlucht. De vlucht kwam aan op Terminal B vanuit Amsterdam en de binnenlandse vlucht vertrok van Terminal A.

Ivm slecht weer moesten we ca 1 uur wachten in het toestel voordat we konden vertrekken naar Orlando. Eenmaal aangekomen konden we de bagage ophalen en direct doorlopen naar de autoverhuurder. Omdat we in New York al door de paspoortcontroles waren gegaan hoeft dit niet meer in Orlando. Scheelt een hoop tijd.
Bij de autoverhuurder aangekomen moesten we onze credit cards laten zien. Anders krijg je de auto niet mee. We kregen een mooie Kia Sportage mee voor de komende 2 dagen.
We hebben zelf een TomTom meegenomen, die we eerder een keer in Amerika gekocht hebben. Heel handig. Dus het hotel is zo gevonden, binnen 25 minuten waren we daar.
Nadat we de koffers op de kamer hadden gezet toch nog even snel een klein hapje eten bij DelTaco om te hoek. Het is inmiddels voor ons midden in de nacht. We slapen 2 nachten in het Magic Moment Resort & Kids Club.

23 April Orlando
Ivm de jetlag vroeg wakker. Het ontbijt begint om 07.00 uur en we zijn niet de eerste. Een prima ontbijtbuffet met genoeg keus. Na het ontbijt gaan we op pad om o.a. te shoppen. Omdat het zondag is gaan de winkels pas om 11.00 open. We gaan daarom eerst naar Lake Eola Park. Daar is een Farmers Market met lokale en verse producten. Maar ook veel handgemaakte spullen. Om 11.00 uur wilde Anna (10 jr) voor de deur staan van Build-a-Bear in Icon Park. Hier kunnen kids hun eigen beer maken. Ze kunnen kiezen uit beren, konijnen en andere dieren, welke daarna zelf gevuld worden. Er kunnen hartjes en andere items aan de beer worden toegevoegd.

Verder hebben we een simkaart gekocht om toch wifi te hebben. We hebben deze bij Verizon gekocht à $70,- voor 20G data welke ook als hotspot gebruikt kon worden. Het kan zeker goedkoper maar het heeft overal prima gewerkt.
Na een heerlijke lunch bij Uncle Julio’s in Icon Park op weg naar Premium Outlet Orlando. We hadden gehoord dat de prijzen erg omhoog waren gegaan de afgelopen jaren en de Dollar staat natuurlijk niet heel gunstig, maar het viel ons alles mee en zijn goed geslaagd.
’s Middags nog even lekker een duik in het zwembad van het hotel en ’s avonds naar Old Town. Dat ligt op ca 10 minuten rijden van het hotel. Old Town is een entertainment gebied met winkels, restaurants, livemuziek en een aantal attracties.

24 April Orlando via Daytona Beach naar St. Augustine ca. 127 mijl
Vandaag gaan we de auto inleveren en de camper ophalen. We hebben de auto op de luchthaven opgehaald maar we leveren deze in op 10 minuten rijden van de camperverhuurder Cruise America. We gaan dus eerst met de auto naar de verhuurder op 2915 N Orange Blossom Trail, Kissimmee. Het duurt even voordat we de camper meekrijgen. Er was in eerste instantie een misverstand, want we zouden de camper om 0900 uur kunnen ophalen maar dat bleek pas om 1300 uur. Na een paar telefoontjes konden we de camper om 10.30 uur halen. We krijgen een bijna gloednieuwe camper mee met maar 4101mijl op de teller. Alles ziet er nog als nieuw uit. Omdat we al vaker een camper hebben gehuurd krijgen we de korte versie van de uitleg. Wanneer je voor het eerst met een camper gaat rijden krijg je een film te zien en een uitgebreide uitleg in en om de camper. Nadat we de koffers uit de auto in de camper hebben gelegd breng ik de auto naar Avis terug - 1633 John Young Pkwy, Kissimmee.

We gaan eindelijk op pad met ons huis op wielen voor de komende ruim 2 weken.
Eerste stop vandaag is St. Augustine. Maar voordat we daarheen gaan stoppen we nog in Daytona Beach. Deze bestemming staat bekend om de races en je kunt er met je eigen vervoer op het strand rijden. De kosten daarvoor zijn $20,-. Het weer is niet al te best dus we lopen en stukje over het strand en gaan verder richting St. Augustine.
De eerste 2 overnachtingen staan we op de camping: KOA St. Augustine Beach, 525 W Pope Rd, St. Augustine, FL 32080. We betalen hier $85,- per nacht. Omdat we een patio op de plek hebben is het iets duurder dan degene zonder.
De camping is erg mooi. Zoals bij bijna alle KOA’s heeft deze camping een zwembad en ruime plekken met full hookup. Dit is met water, elektra en afvoer voor toilet en vuilwater.
We eten een lekkere pasta tonijn, omdat we toch wel moe zijn na een lange dag niet veel zin om uitgebreid te barbecueën.

25 April St. Augustine
Vandaag gaan we St. Augustine verkennen. Dit doen we met de Old Town Trolley Tours. Vanuit de camping gaat er een transferbusje naar het beginpunt van de tour. Ideaal. We kunnen de camper dus lekker laten staan. De transferbus is gratis en de Old Town Trolley Tour kost voor volwassenen $37,- p.p. en voor kinderen van 6 tot 12 jaar $17,-, onder de 6 jaar gratis.
De tour heeft 22 stops waar je in en uit kunt stappen, de zogenaamde hop on hop off. Er werd ons aangeraden eerst de hele tour te doen die ca 1 ½ uur duurt om vervolgens uit de stappen waar je wat wilt bekijken.

Dat hebben we gedaan en zijn uitgestapt bij St. George Street met leuke winkeltjes en restaurantjes. Verder gestopt bij het fort Castillo de San Marcos waar we in het water een schildpad en 3 manatees (zeekoeien) zagen. Na een heerlijke lunch met oesters bij Seafood Company rondgelopen langs Flager College en verder de karakteristieke gebouwen van St Augustine.
Einde van de dag een verkoelede duik in het zwembad en lekker gegeten op de camping.

26 Apil van St Augustine via Jacksonville Beach naar Savannah 169 mijl
Na het ontbijt weer pad richting Savannah. I.p.v. de snelweg te nemen, nemen we de A1A, dat is de kustweg zodat we onderweg kunnen stoppen bij mooie plekjes aan het strand. De eerste stop is Vilano and South Ponte Vedra Beach. We kunnen de camper prima parkeren op de parkeerplaats en er is een prachtig bruggetje over de weg naar het strand. De brug is behangen met de heel veel slotjes. En daar zitten hele leuke tussen.

We rijden verder de A1A over via North Beach voor een stop voordat we naar Jacksonville Beach gaan voor de lunch. Jacksonville Beach heeft een mooie vissers pier waar je voor $5,- op kunt. De pier is ca 1300ft (ca. 396m) lang en is elke dag geopend van 0700 to 1900 uur. Het is een populaire plek voor vissers die vele soort vissen vangen. Verder heeft Jacksonville Beach vele souvenirwinkeltjes en restaurants. En diverse outdoor activiteiten, waaronder fiets- en wandelpaden, golfbanen en parken. Voor ieder wat wils.

We vervolgen onze weg naar Savannah. We staan voor 2 nachten op de KOA Savannah South. Hier betalen wij $49,50 per nacht wederom met full hookup.

27 April Savannah
Vandaag de hele dag Savannah verkennen. Dit doen we met de DOT (Department of Transportation). Dit is een gratis bus die een 'loop' rijdt in de oude stad. De bus rijdt om de ca. 10 minuten en heeft 21 stops op de paarse route en 12 op de blauwe. Ook kun je gebruik maken van de ferry naar Hutchinson Island. De camper parkeren we gratis bij het Visitor Center op speciale camper plekken. Voor de deur is de eerste stop van de DOT. Wederom goed geregeld.

Savannah is een geweldig mooie stad. Het is alsof je terug gaat in de tijd. Het is de oudste stad van de staat Georgia. Er zijn vele historische huizen die aan lanen staan met bomen met de typische Spanish Moss. Savannah heeft vele pleinen die de unieke geschiedenis weergeven. Chippewa Square is beroemd geworden doordat daar de beroemde scène van Forrest Gump is opgenomen. Het grootste park is Forsyth Park in het midden van de stad met een prachtige fontein in het midden. We hebben heerlijke chocolaatjes gekocht bij een geweldig leuk winkeltje van Adam Turoni aan 323 W Broughton St.

We lunchen aan het water bij Joe’s Crab Shack 504 E River St, Savannah, GA 31401. Heerlijk een ‘New England Clam Chowder’. Een soort dikke soep met vis. Na de lunch lopen we verder over River Street langs de rivier. Een 3.2km lange straat met veel leuke winkels en restaurants. Vroeger was dit het centrum van import en export van goederen.
Voordat we naar Charleston gaan, stoppen we bij Wormsloe Historic Site. De Historic Site Wormsloe kent twee delen. Wanneer je onder de boog van de ingang bent gereden zie je een geweldige laan van ca 1.5 mijl met honderden oude eiken.
De entree kost $10,- voor volwassenen en $4,50 voor kinderen van 2  tot 6 jaar, onder de 6 jaar $ 2,-. Na deze prachtige laan kom je bij het Visitor Center waar vanuit je een wandeltocht kunt maken over de William Bartram Trail. Daar krijg je ook een stukje geschiedenis van Georgia te zien.

De site omvat ook de overblijfselen van de originele tabaksplantage die in 1733 werd gesticht door kolonist Noble Jones. Bezoekers kunnen de ruïnes van Jones' tabaksschuur en de omliggende terreinen verkennen, waarbij ze inzicht krijgen in de vroege koloniale geschiedenis van Georgia.

28 April van Savannah naar Charleston ca. 122 mijl
Vandaag rijden we van de staat Georgia naar de volgende staat South Carolina.  We slapen 1 nacht in Charleston op de camping KOA Charleston 9494 Hwy 78, Ladson, SC 29456. Hier betalen we $ 87,- met full hookup met een patio.
Maar voordat we naar de camping gaan, gaan we naar Charleston.
Charleston staat bekend om zijn prachtige architectuur, waaronder kleurrijke Rainbow Row, een rij historische huizen langs East Bay Street, en de sierlijke kerken en herenhuizen in het historische centrum. De stad heeft een diepgewortelde geschiedenis die teruggaat tot de koloniale periode en heeft een belangrijke rol gespeeld in de Amerikaanse geschiedenis, met name tijdens de burgeroorlog.
We parkeren de camper in een parkeergarage (Mary St) à $6,50. Er zijn speciale plekken zijn voor campers en ligt heel centraal in de stad. We verkennen de stad te voet. Wederom een prachtige stad met vele historische gebouwen. We zijn op zoek naar postzegels om kaarten te versturen en komen in een prachtig postkantoor met een heus ‘Postoffice Museum’.

We struinen door de straten en komen bij een leuke half overdekte City Market en lunchen bij Oyster House 35 S Market St (uiteraard met oesters). We bezoeken Waterfront Pier Park met de Pineapple fontein (ja hij ziet er echt uit als een ananas) en lopen over de pier.

Terug op de camping gaat na een lekker duik in het zwembad de barbecue aan.

29 April van Charleston via Boone Hall Plantation naar Myrtle Beach 109 mijl
Na het ontbijt gaan we eerst richting Boone Hall Plantation, 1235 Long Point Road, Mount Pleasant. Deze plantage is de oudste nog in bedrijf zijnde plantage waar momenteel veel groente en fruit wordt verbouwd. Entree voor volwassenen $ 28,-, kinderen 6-12jr $12,- onder de 6 gratis.
Middels de oprijlaan de Avenue of the Oaks met 88 eiken bomen en 1 magnolia, kom je bij ingang. Boone Hall is meedere malen als filmset gebruik bijv de and serie North and South.

We nemen de Plantation Coach Tour die rijdt over het terrein in een open kar. Onderweg krijgen we informatie over de geschiedenis van de plantage. Vlakbij het grote woonhuis, dat in 1936 is gebouwd, staan nog 8 slavenhuisjes. Elk met een kleine expositie, bestaande uit foto’s, oude voorwerpen en informatieborden van verschillende periodes uit de geschiedenis. In de kleine huisjes sliepen vaak 2 gezinnen, totaal soms 12 personen. We zijn erg onder de indruk. Vooral over het verhaal dat kleine kinderen die nog niet op het land konden werken, bakstenen moesten maken. Nu nog steeds kun je de vingerafdrukken van de kinderen zien in de bakstenen van de slavenhuisjes.

We laten de plantage achter ons en rijden naar Myrtle Beach. We verblijven 2 nachten op PirateLand Campground, 5401 S Kings Hwy, Myrtle Beach, SC 29575. We betalen $118,- voor 2 nachten. De camping ligt aan het strand. Nadat we de camper hebben neergezet en aangesloten wandelen we naar het strand. We moesten wel uitkijken waar we lopen want we zagen een hele grote slang in de duinen. Gelukkig een ongevaarlijke.

30 April Myrtle Beach
Vandaag een dagje relaxen bij het zwembad was het plan. We hoopte op een stralende dag maar de voortuitzichten waren helaas niet best. Dus toch maar op pad richting Myrtle Beach. Myrtle Beach staat bekend om zijn prachtige brede stranden, aangename klimaat en diverse recreatieve mogelijkheden, waaronder golfbanen, pretparken, winkelcentra, live-entertainment en een bruisend nachtleven.
Gelukkig werd het al snel droog en begon de zon te schijnen en konden we rondwandelen over de iets meer dan 1 mijl lange Boardwalk & Promenade. Het grote SkyWheel is wel de eyechatcher van Myrtle Beach.

Verder zijn er veel surf- en souvenirwinkeltjes en restaurants. Na de lunch bij Dirty’s Don’s, 910 N Ocean Blvd, gaan we terug naar de camping.  ’s Middags lekker relaxen bij het grote zwembad.

1 Mei van Myrtle Beach naar Fancy Gap (Blue Ridge Parkway) ca. 266 mijl
Vandaag een lange dag rijden. De afstand is ca 266 mijl waar je al gauw  4 ½ uur over rijdt met een camper. We hebben geen haast en doen het rustig aan. We stoppen onderweg bij een fruitkraam voor wat perziken en ander lekker fruit.

En maken een stop bij Sparky’s op de Highway 501. Een enorme winkel waar van alles te koop is. Een leuke stop als onderbreking.  Wederom gaan we een staatsgrens over van South Carolina naar North Carolina. We lunchen onderweg in de camper en komen einde van de middag aan in Fancy Gap bij de KOA camping, 47 Fox Trl Lp, Fancy Gap, VA 24328, in de 2e staat van vandaag Virginia. We blijven hier 1 nacht en betalen $ 64,- voor een full hookup.

2 Mei van Fancy Gap over de Blue Ridge Park way naar Lynchburg ca 140 mijl
We gaan vroeg op pad direct na het ontbijt omdat we vandaag over de Blue Ridge Parkway gaan rijden. We rijden eigenlijk vanuit de camping zo de Blue Ridge Parkway op en belanden direct in een prachtige omgeving van vele mooie vergezichten en kronkelige wegen. De 750 kilometerlange Blue Ridge Parkway is een schitterende route en loopt vanaf de Great Smokey Mountains, via Asheville in South Carolina naar Virginia, maar wij doen daar maar een klein gedeelte, van Fancy Gap naar Lynchburg is het ca. 240km.

Er zijn vele View Points waar je kunt stoppen, ook met de camper is dit geen enkel probleem. We stoppen op een aantal plekken maar nemen extra de tijd bij Marby Mill bij milepost 176.

Mabry Mill werd gebouwd door Edwin Boston Mabry . Hij keerde in 1903 terug naar Floyd County en begon met de bouw van de molen. Het was eerst een smederij en wielmakerij, daarna werd het een zaagmolen. De watermolen en de bijbehorende smederij werden in 1910 voltooid door Mabry.
Tegenwoordig is het de meeste gefotografeerde plek op de Blue Ridge Parkway.

Halverweg onze route is er een omleiding waardoor we niet verder kunnen over de Blue Ridge Parkway. We nemen de ‘gewone’ highway en ik ga direct op zoek wat we nog kunnen bekijken onderweg. De Natural Bridge stond al op ons lijstje maar lag iets uit de route die ik had bedacht. Echter nu met de detour kwamen we er praktisch langs. En wat zijn we blij dat we dit gezien hebben. De brug is ca 215ft hoog en 90ft breed. De Natural Bridge is ca 500 miljoen jaar oud en is gevormd door erosie van kalksteen door Cedar Creek.

Om bij de brug te komen moet je eerst 137 treden naar beneden lopen (en uiteraard weer op). Verder loop je langs Cedar Creek van totaal 1.6mijl naar de waterval Lace Falls en loop je onderweg onder de Natural Bridge door, kom je langs een opnieuw nagemaakt Moacan Indian Village, Saltpaper Cave en Lost River. We zagen onderweg diverse slangen. De meeste waren de ongevaarlijke Common Water Snakes.

Entree voor volwassenen $9,- en kinderen van 6-12jr $7,- Onder de 6 jaar zijn gratis.

Einde van de middag komen we aan bij KOA Lynchburg, 6252 Elon Rd, Monroe, VA 24574, waar we 1 nacht verblijven. We betalen hier $ 48,- voor een full hookup.

3 Mei Lynchburg via Shenadoah National Park naar Washington.
We blijven nog even in deze natuurpracht. Het is nog een stukje over de Blue Ridge Parkway alvorens we aankomen op de SkyLine Drive in Shenandoah NP. De Skyline Drive is 169,80 km lang. Er zijn meer dan 70 uitzichtpunten waar je kunt stoppen om te genieten van het landschap. We beginnen in het zuiden van deze prachtige route en rijden ca 41 mijl tot aan de US33 richting Luray. Shenandoah NP omvat meer dan 800 vierkante kilometer aan beschermde wildernis en biedt tal van mogelijkheden voor buitenactiviteiten, zoals wandelen, kamperen, vogels kijken en het spotten van wilde dieren zoals herten en zwarte beren.

Wederom een prachtige route met geweldige vergezichten en stops.

We maken een korte stop bij Luray. Wie kent ze nog uit de jaren 80, 'the Dukes of Hazzard' ? Van deze serie is een klein grappig museumpje gemaakt. Een aantal auto's uit de serie staan daar uitgestald. Verder is er een souvenirwinkeltje en een cafeetje.

We verblijven op Bull Run National Park Campground,  7700 Bull Run Dr, Centreville, VA 20121, waar we $62,- per nacht betalen voor Full Hookup. De camping ligt prachtig in de bossen op ca. 30 mijl, 35min rijden van Arlington Cemetery.

4 Mei t/m 6 mei Washington
Wat een fantastisch leuke stad, Washington! We parkeren de camper op de parkeerplaats van Arlington Cemetery ($40,-). Daar is namelijk ook een halte van de Hop on Hop off bus die we 2 dagen hebben geboekt. (Volwassenen $69,- pp kinderen $59,-)
In deze dagen bezoeken we 2 musea. Smithsonian National Air and Space Museum en het National Museum of Natural History. Bijna alle musea zijn gratis in Washington! Beide musea zijn enorm groot. Neem er dan ook de tijd voor om alles op je gemak te bekijken. Wij hebben deze 2 op 1 dag gedaan.

De andere dag zijn we o.a. langs het Witte Huis, Washington Monument, Lincoln Memorial en het Capitol gegaan.
De hop on hop off bus rijdt langs alle bezienswaardigheden. Je kunt uit- en instappen waar je wilt. Ideaal in een grotere stad waar je niet heel veel tijd hebt.
De laatste stop is Arlington Cemetery. Hier zijn inmiddels 14000 mensen begraven en elke dag komen daar nog mensen bij. Het meest bekende graf is van J.F Kennedy (President van Amerika 1961-1963). Erg indrukwekkend om daar rond te wandelen.

We wilden graag de Space Shuttle Discovery zien maar die stond niet in het Smithsonian National Air and Space Museum in Washington DC. Er is nog een ander Air and Space Museum (Steven F. Udvar-Hazy Center) op ca. een half uur ten westen van Washington DC in Chantilly, Virginia. Daar stond de Discovery wel en nog vele andere bijzondere vliegtuigen.

7 Mei Lancaster in omgeving
Vandaag zijn in de regio waar de Amish wonen.
De Amish zijn een religieuze groep die bekend staat om hun eenvoudige levensstijl en traditionele manier van leven. Ze volgen een strikte interpretatie van het christendom en hechten veel waarde aan gemeenschap, familie en eenvoud. De Amish vermijden over het algemeen moderne technologie en leven vaak in afgelegen landelijke gemeenschappen. Ze dragen traditionele kleding en hechten waarde aan traditionele ambachten en landbouw. We verblijven 2 nachten op camping White Oak in Quarryville, 3156 White Oak Rd. We betalen hier $51,- per nacht. We hebben een prachtig wijds uitzicht over de heuvels.

8 Mei Philadelphia
Vandaag rijden we naar Philadelphia. Dit ligt op ca. 1 uur van onze camping. Philadelphia staat bekend als de geboorteplaats van de Verenigde Staten, omdat het de locatie was waar de Onafhankelijkheidsverklaring werd ondertekend en waar de Grondwet van de Verenigde Staten werd geschreven. We parkeren de camper aan de rand van de stad bij een bus/rv parkeerplaats ($20,-). We nemen een Uber naar de Liberty Bell, het iconisch symbool van vrijheid. Vanuit daar doen we alles te voet.
In Reading Terminal Market eten we voor lunch, hoe kan het ook anders, een Philly Cheese Steak. Het bestaat uit dun gesneden gegrild rundvlees, meestal biefstuk, op een zachte broodje, meestal een Italiaanse broodje. De vlees wordt meestal gegrild met uien, paprika en champignons, en vervolgens belegd met gesmolten kaas. We wandelen verder door de stad langs Arch Street en Elfreth's Alley. Elfreth's Alley is een historische straat welke vaak wordt beschouwd als de oudste continu bewoonde woonstraat in het land. De steeg staat bekend om zijn kasseien en 18e-eeuwse huizen, waardoor het een populaire toeristische attractie is.

We verlaten Philadelphia en gaan naar onze laatste camping voordat we de camper morgen inleveren.
We overnachten op Timberland Lake Campground, 1335 Reed Rd, Jackson Township, NJ 08527. De camping ligt op 20 min van Cruise America locatie (niet meer actief). We betalen hier $65,-.

9 t/m 12 mei New York
We leveren de camper in en nemen een Uber maar New York. We rijden in ca. 1 uur naar ons hotel ($90,-), Hotel and the City midden in de stad.
De kamer is klein maar onlangs gerenoveerd, dus alles ziet er prima uit. En de ligging is echt ideaal, op de 31st Street en om de hoek van 5th Avenue.
Het is jaren geleden dat ik voor het laatst in 'The Big Apple' ben geweest, maar wat blijft het een geweldige stad.

We hebben ook deze dagen een Hop on Hop off bus geboekt, Er zijn diverse aanbieders, wij hebben gekozen voor TopView omdat zij ook in de prijs een avondtour en een cruise langs Statue of Liberty hadden. Totaal voor 2 volwassenen en 1 kind betaalde we $296,71. In de 2 volle dagen die we hebben proberen we zoveel mogelijk te zien. We rijden een paar keer de hele loop en stoppen o.a. bij 9/11 Memorial, maken een cruise langs Statue of Liberty, doen de avondtour, bezoeken Time Square (zowel overdag als 's avonds) en huren fietsen in Central Park.
Het park biedt speciale fietspaden en wegen die het fietsen veilig en gemakkelijk maken.

New York City heeft een uniek stratenpatroon waarbij de Avenues van noord naar zuid lopen en de genummerde straten van oost naar west. De indeling van de straten en avenues maakt het relatief eenvoudig om te navigeren door de stad.
Alleen Greenwich Village staat bekend om zijn eigenzinnige stratenpatroon dat afwijkt van het traditionele roosterpatroon van de rest van Manhattan.
Fifth Avenue als de scheidslijn tussen oost en west is ook een belangrijk kenmerk van het stratenpatroon van Manhattan. Het is een iconische straat die bekend staat om zijn luxe winkels & musea.

Er is nog zoveel meer te zien en te doen in New York... we will be back.

Wat een geweldig mooie reis hebben we gehad. Niet de alledaagse route maar een hele fijne afwisseling van strand, natuur en steden. Een perfecte mix.
Met de camper overal makkelijk kunnen komen of in de buurt van een bezienswaardigheid kunnen parkeren. Echt ideaal.

Genoemde prijzen zijn van april/mei 2023 en kunnen afwijken.